SLOVAKTUAL je súčasťou skupiny DOVISTA

SLOVAKTUAL je súčasťou skupiny DOVISTA

Tlačová správa, 1. september 2021

Akvizície ARBONIA WINDOWS a WERU GROUP spoločnosťou DOVISTA sú schválené a dokončené.

Od dnešného dňa je SLOVAKTUAL súčasťou spoločnosti DOVISTA. Orgány hospodárskej súťaže schválili akvizíciu švajčiarskej spoločnosti Arbonia Windows AG, do ktorej doteraz patril SLOVAKTUAL a nemeckej spoločnosti  WERU Group dánskou  spoločnosťou DOVISTA.

Týmito akvizíciami DOVISTA pokračuje v rozširovaní svojho pôsobenia v Európe. DOVISTA stojí za niekoľkými poprednými značkami vertikálnych okien v Škandinávii a je významným hráčom na britskom a írskom trhu. Arbonia Windows je aktívna hlavne v strednej Európe, so silnou pozíciou vo Švajčiarsku, na Slovensku, v Poľsku a Nemecku. Skupina WERU má vedúce postavenie na nemeckom trhu.

„Dnes je v DOVISTE deň na oslavu. Tešíme sa, že môžeme privítať našich nových kolegov z Arbonia Windows a WERU Group. Spoločne sme silnejší a dnešok znamená začiatok posilňovania našej pozície    v Európe. Teraz využijeme kombinované know-how a kompetencie v rámci celej skupiny, a tak budeme môcť naplno využiť náš potenciál.“, hovorí Allan Lindhard Jørgensen, CEO a Prezident DOVISTA A/S.

 

SO STRATÉGIOU V JADRE

DOVISTA, Arbonia Windows a WERU Group sa k sebe vynikajúco hodia. Všetky tri spoločnosti sa navzájom dopĺňajú z hľadiska technológií, produktov, výrobných závodov aj postavenia na trhoch. To znamená, že tieto spoločnosti budú spoločne schopné uspokojiť akúkoľvek potrebu európskych trhov s vertikálnymi oknami a vchodovými dverami prostredníctvom svojich silných značiek a širokej škály portfólia produktov.

S akvizíciami sa rozšíril personál na viac ako 7.500 zamestnancov v 11 krajinách.

Portfólio spoločností DOVISTA sa rozširuje o 6 nových silných značiek: Dobroplast, EgoKiefer, SLOVAKTUAL, Unilux, WERU a WERTBAU.

DOVISTA má teda v súčasnosti 15 značiek, pričom všetky majú silné lokálne korene a pôsobia na trhoch, kde je pri výbere okien a dverí zákazníkmi rozhodujúcim faktorom úspechu porozumenie miestnemu stavebnému štýlu a tradíciám. Akvizície budú teda pre zákazníkov prínosom, pretože DOVISTA dokáže splniť rôzne národné a kultúrne preferencie na všetkých trhoch a vytvárať tak jedinečný zákaznícky prístup.

Synergia sa očakáva v oblasti efektívnosti výrobných kapacít, výmeny odborných znalostí aj poznatkov o miestnych trhoch. Spoločný rast na nových aj existujúcich trhoch je základným cieľom akvizície.

„Cieľom nie je byť nevyhnutne najväčší, ale spoločne investovať do rozvoja a inovácií, aby sme ponúkli našim zákazníkom pri nákupe tak jedinečné skúsenosti, že stanovíme nové štandardy v našom odvetví. Veľkosť a škálovanie sú len prostriedkom na dosiahnutie našich cieľov. Spolu máme pevný základ pre uskutočnenie nášho spoločného cieľa, ktorým je  pomôcť viac ľuďom v Európe vnášať denné svetlo a čerstvý vzduch do ich každodenného života“, hovorí Allan Lindhard Jørgensen.

Všetky značky rodiny DOVISTA budú pokračovať ako samostatné značky v súlade s obchodným modelom DOVISTA: Distinctive Brands – Shared Excellence. Produkty budú naďalej vyvíjané, vyrábané a predávané pod súčasnými značkami a prostredníctvom miestnych predajných jednotiek.

O spoločnosti DOVISTA

  • Založenie: V roku 2004 – pre prevádzku a vývoj neustále sa rozširujúcej skupiny značiek vertikálnych okien, ktoré spolu reprezentujú približne 600 rokov skúseností s výrobou vertikálnych okien a vonkajších dverí.
  • Centrála: Horsens, Dánsko
  • Počet zamestnancov: > 4,000, z toho cca. 600 v Dánsku (2020)
  • Produkty: vertikálne okná a vonkajšie dvere vyrobené z dreva a drevo-hliníka
  • Značky: VELFAC, Rationel, SP Fönster, Traryd Fönster, Mockfjärds, OH Industri, Natre, Lian and KRONE
  • Hlavné trhy: Dánsko, Írsko, Nórsko, Veľká Británia a Švédsko
  • Výrobné závody: Dánsko, Litva, Nórsko, Poľsko a Švédsko
  • Vlastníctvo: Vlastnené spoločnosťou VKR Holding A/S, spoločnosť s ručením obmedzeným s neziskovou charitatívnou nadáciou ako najväčším akcionárom

Viac o DOVISTA A/S si prečítate tu: https://dovista.com/

O ARBONIA WINDOWS

  • Centrála: Diepoldsau, v kantóne St. Gallen, Švajčiarsko
  • Tržby: 358 miliónov CHF (2019)
  • Počet zamestnancov: > 2,500 (2019)
  • Produkty: vertikálne okná a vchodové dvere vyrábané z dreva, drevo-hliníka, z plastu, plast-hliníka a hliníka
  • Značky: EgoKiefer, SLOVAKTUAL, Dobroplast and WERTBAU
  • Hlavné trhy: Nemecko, Poľsko, Slovensko a Švajčiarsko
  • Výrobné závody: Nemecko, Poľsko a Slovensko

Viac o Arbonia Windows si prečítate tu: https://www.arbonia.com/en/home/

 

O WERU GROUP

  • Centrála: Rudersberg, Nemecko
  • Tržby: 157,2 miliónov EUR (2019)
  • Počet zamestnancov: > 1,000
  • Produkty: vertikálne okná a vchodové dvere vyrábané z dreva, drevo-hliníka, z plastu, plasthliníka
  • a hliníka
  • Značky: Weru a Unilux
  • Hlavné trhy: Nemecko
  • Výrobný závod: Nemecko

Viac o WERU Group si prečítate tu: https://www.weru.com/en/company

 

Kontakt DOVISTA

Gitte Mejlhede
Senior Group Communications Manager
Mobile: 6025 1631
E-mail: gim@dovista.com

 

Kontakt SLOVAKTUAL

E-mail: marketing@slovaktual.sk

Uverejnené: 3.9.2021

Ďalšie novinky